Skip to main content

Inbound marketing

U ranijim postovima prikazali smo neka nova zanimanja, a u ovom postu ćemo se baviti specifičnim načinima promovisanja kompanije i njenih prozvoda i usluga, tačnije inbound marketingom. Po definiciji koju sam pronašla, najjednostavnije bih mogla reći da je inbound marketing u stvari predstavlja vrstu content marketinga, gde u stvari promovišete kompaniju i proizvode kroz: društvene mreže, podcaste, blogove, e-book-ove, internet sadržaje, web sadržaje, newslettere, itd. To je u stvari savremeniji način privlačenja kupaca, kreiranjem odgovarajućeg relevantnog sadržaja, jer dosadašnji outbound metodi nisu više zanimljivi mlađim generacijama potrošača, pa se pribegava novim metodama i alatima za privlačenje istih. Ko su naši kupci sada?

Baby-Boom-Generacija-X-Y-Z-03

Inbound marketing sve više dobija na značaju jer je sadašnja generacija kupaca, kao i buduće okrenuta više internetu, pa je i promocija i prodaja promenila svoje načine dolaženja do ključnih kupaca. Svakako se pominje da je inbound marketing u prednosti jer je:

  • jeftiniji način dolaženja do svesti kupaca (cene reklame na TV-u i pisanim medijima, oglašavanje na bilbordima su mnogo veće a efekat je manji)
  • brže dodavanje i ažuriranje sadržaja, što dovodi do toga da se kupac stalno informiše i plasiraju mu se nove stvari
  • moguća interakcija sa kupcima gde možete lakše doći do informacija o zadovoljstvu kupaca ili obrnuto
  • korišćenje optimizacije sajtova i bržeg pronalaženja sadržaja po ključnim rečima (SEO)
  • korišćenje društvenih mreža kao odlično sredstvo za promociju i komunikaciju sa klijentima
  • mogućnost praćenja posećenosti, zadržavanja kupaca na određenim prozvodima i uslugama (analitika)

Ovo su samo neke od karakteristika, tako da prilikom kreiranja proizvoda odnosno posmatranja tržišta ne bi bilo loše napraviti neko prilagođavanje proizvoda, odnosno na osnovu dobijenih informacija i analitike, te kupovine i prijave na određenim sajtovima kreirati određene proizvode namenjene određenoj ciljnoj grupi i njihovim potrebama.

Outbound vs Inbound marketing

Spremimo se za potpuno drugačiju prodaju, prodaju sve zahtevnijim kupcima, koji su spremni da plate za ono što su zamislili, a s obzirom da im je samo nebo granica, neće biti lako. Akcenat i dalje stavljam na iskusne prodavce, ljude koji su edukovani u svakom smislu, korisničku podršku online 24h! Da, da, 24h. Zato sada postoje novi načini i alati za prilagođavanje tržišta kupcu, te približavanje sve probirljivijoj generaciji, čije su navike potpuno drugačije nego ranije.

Neke od potrebnih tehnika su prikazane na infografiku

Inbound marketing skills

Takođe trebalo bi se pridržavati sledećih saveta kako da privučete zadržite svoje kupce i klijente:

  • uvođenje edukativnog sadržaja da bi klijenti bolje razumeli vaše proizvode i usluge. Kreirajte sadržaje koji će klijentima biti od koristi, organizujte webinare ili pišite na blogu.
  • ohrabrite i podstaknite saradnju među vašim klijentima i kupcima, kako online tako i offline. Takođe ih grupišite prema geografskoj lokaciji, organizujte tematske event-e radi razmene iskustava i predstavljanje i uvođenje novih proizvoda i usluga ili platformi.
  • pojačajte korisničku podršku, online podrška u svakom momentu je poželjna, kako standardno telefonski, preko e-maila ili putem tiketa/chata na Vašem sajtu, tako i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, YouTube, Linkedin, itd. Izuzetno je važno razviti i razraditi online komunikaciju sa korisnicima vaših usluga putem društvenih mreža, jer ćete tako doći do značajnih informacija o njihovim utiscima o proizvodima i njihovom stepenu zadovoljstva. Posebno se akcenat stavlja da nije važno da li je u pitanju velika kompanija ili mali biznis, online prisustvo se danas podrazumeva.
  • kreirajte blog koji će se baviti pitanjima klijenata i promociji sadržaja sa Web sajta. Ovde posebno obratiti pažnju na interesovanja klijenata, kao i konstantno ubacivanje novih zanimljivih tema vezanih za proizvode i usluge, kao i interakciju sa klijentima i kupcima
  • SEO optimizacija sadržaja radi brže pretrage prema ključnim rečima i lakše pronalaženje sadržaja je posebno aktuelna i pridaje mu se velika važnost, da bi se optimizovao sajt te bio vidljiv i lako dostupan je jedna od ključnih stvari u inbound marketingu
  • ohrabrivati korisnike usluga da sami pomognu drugim budućim korisnicima usluga iz ponude kroz interakcije na društvenim mrežama, blogovima, forumima, itd. Najbolja preporuka za proizvod i uslugu uvek je bio zadovoljan klijent, tako da je bitna podrška koji bi ponavljam trebala biti dostupna online u svakom momentu
  • takođe pratite i zahtevajte povratne informacije od klijenata, radi unapređenja usluga i proizvoda, putem emaila, chata, bloga, komentara i recenzija na društvenih mrežama…

Ovo su samo neke od ključnih stvari za uspešan inbound marketing.

Kakva su vaša iskustva?

Koje alate vi koristite i kojim standardima i metodama se služite, šta vam se pokazalo kao efikasno?

Želela bih da dobijem više povratnih informacija od vas, sada me već čitate u velikom broju.

Hvala Vam na tome:)

Pozdrav

Eli.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Pin It on Pinterest