Skip to main content

Oni dolaze, upoznajte Milenijalce!

Dragi moji budući (nadam se) čitaoci ovom temom baviću se u svom prvom postu.

Sigurna sam da postoje ljudi koji apsolutno nemaju pojma o čemu pišem, niti su čuli išta o tome. Kao mama jedne od njih, osećam potrebu da iz svog ugla objasnim ko su „oni koji dolaze“, odnosno Milenijalci. Generacija „Y“ – deca takozvanih Baby Boomera (rođeni između 1961-1978) ili generacija „X“ rođeni su u periodu 1978-2000 godine. Zašto su oni tako zanimljivi , šta je to što ih izdvaja od Boomera?

CoverStory_Millennials

Pitala sam roditelje dece iz svog okruženja šta misle o Milenijalcima, uglavnom pogled koji govori „šta je to“, blage veze niko. Međutim, bliže objašnjenje donelo je itekakve reakcije i komentare, zapažanja.. Ono što sam ja primetila kod svoje ćerke, odnosno njene generacije i kolega i prijatelja predstavnika ove generacije je visoki stepen osvešćenosti kada su u pitanju: ljudska prava, manjinska prava, upravljanje finansijama, političko opredeljenje, jasno izražavanje mišljenja. Tehnološka svest, informatička potkovanost su takođe deo razvoja mladih milenijalaca, kao i obrazovanost i želja za otkrivanjem novih mogućnosti, te kreativnosti i maštovitosti, koja ponekad vrlo često odlazi u nerealni svet. To im je omiljeno, naravno serije filmovi na ovu temu.. Star Wars prednjači. To im je mainstream!

Sada je sasvim izvesno da će ova generacija, kako kažu neki izvori i istraživanja Forbes-a, zavladati svetom, te da ćemo hteli ili ne morati prilagoditi se. Znam nije jednostavno, naročito onima koji moraju da krenu od nule, ali ukoliko ne budu mogli da prate šta se dešava.. Stvari se odvijaju tolikom brzinom, da je ponekad vrlo teško pratiti bukvalno sve.

images

Proizvodi na tržištu usluge ponuda, sve postaje podređeno njima. Oni imaju svoju predstavu o hrani, načinu trošenja novca, uslugama, cenama. Kada su u pitanju poslovni izazovi, prilično su probirljivi, poštuju sebe, znaju savršeno koliko vrede i  ne odstupaju od ciljeva. Šta je i da li postoji nešto što je problem ovoj generaciji?

Generacija „Y“ koja želi i promeniće svet, naravno nije savršena. Ono što sam ja kao mama primetila je da ova generacija izričito komunicira putem digitalnih kanala, putem društvenih mreža, mobilnih aplikacija, e mail-a…

Kada su u pitanju bilo kakvi poslovi gde su bitne komunikacijske osobine, pregovarački talenat, obavljanje posla u direktnom kontaktu sa ljudima, oni će to izbegavati i to u širokom luku! Pa logično, manjak komunikacije uživo, odnosno svođenje komunikacije na digitalni mehanizam doveo je do toga da izbegavaju dolazak u bilo koju instituciju radi obavljanja bilo kakvog posla ukoliko je to moguće putem digitalnih kanala. To me navodi na samo jednu jedinu pomisao da će određene poslovne institucije morati da menjaju svoj oblik, način poslovanja, forme kontakata, načine komunikacije. Počev od banaka, gde mislim da će retail pretrpeti najveću “ štetu“… Online kupovine, digitalni servisi, manje ljudske angažovanosti… Ali ok, možda će većina nas moći raditi od kuće. To mi je inače oduvek bila želja… Svejedno, nazad ne možemo, a napred moramo. Nadam se da se dobro držite za sedišta, jer… Baby Boom busters dolaze!

 

Toliko za prvi put.

Srdačno,

Elli.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Pin It on Pinterest